czwartek, 12 lutego 2015

Interwaly-chudnij i oszczedzaj czas.

Oszczedzaja czas, sa skuteczne, buduja kondycje i wytrzymalosc, szybkie spalanie tkanki tluszczowej. Co to takiego ? Interwały. 20 min treningu interwalowego spala tyle kalorii co 60.minutowe aeroby. Najwiekszym plusem tego treningu jest to, ze przyspiesza on nasz metabolizm, malo tego- tluszcz spala sie jeszcze dlugo po jego wykonaniu.
Krotkie ale bardzo intensywne cwiczenia wymagaja wiecej sily i energii niz trening aerobowy. Juz po 10 min brakuje tchu, bola miesnie. Dlaczego ? Poniewaz nie ma czasu na odpoczynek. Interwaly polegaja na tym ze na zmiane wykonujemy cwiczenia szybko i bardzo szybko. W moim przypadku jest to minuta intensywnego treningu, totalnie na maxa, daje z siebie wszytko. Nastepnie 30s szybkiego tempa. Calosc trwa na razie 10 min.

Trening interwalowy wytwarza mnóstwo endorfin (hormonow szczescia) :D

Na pewno w trakcie treningu interwalowego bedziecie mieli ochote przestac, pojawia sie przeklenstwa. Ale nie poddawajcie sie ! Jesli wytrwacie do konca to kazdy kolejny trening bedzie lzejszy :) nie musicie od razu cwiczyc 10 min. Pierwszy raz moze byc 8 min. Najwazniejsze aby trening byl intensywny i dac z siebie te 1000%. Podczas kazdego treningu walczysz z samym soba,przekracasz granice wlasnej wytrzymalosci.

Interwaly a wzrost wagi.
Pomimo tego ze trening interwalowy przeznaczony jest na spalanie tkanki tluszczowej i chudniecie to po czasie mozecie zauwazyc wzrost wagi o jakies 2-3 kg. Nie martwcie sie ! Podczss takiego treningu wzmacniamy nasze miesnie, zwiekszaja swoja objetosc co oznacza ze wiecej ważą. :)

Poniewaz trening interwalowy jest bardzo intensywny maksymalny czas trwania to 20-25 min i nie wiecej niz 2-3 razy w tygodniu !

A ponizej zdjecia przed i po dwoch tygodniach treningow. W moim przypadku tej tkanki tluszczowej nie ma duzo, ale chce wyeksponowac swoje miesnie brzucha :)
( przepraszam za zdjecie "przed" troche niewyrazne ale dlatego, ze bylo robione przy zlym swietle)

1 komentarz: